Daugiau negu pusę amžiaus gyvuojantis „Eurovizijos“ konkursas nuolat keičiasi, prisitaikydamas prie laikmečio. Vienas kardinalesnių pokyčių buvo gyvos muzikos pakeitimas įrašu. 1999 metais Europos Transliuotojų Sąjunga (EBU) pakeitė taisykles taip, jog konkurso organizatoriai galėjo patys spręsti, naudos orkestrą ar fonogramą. Vėliau buvo nutarta, kad „Eurovizijoje“ gali skambėti tik muzikos įrašai. Net ir scenoje naudojami instrumentai (pvz. Alexanderio Rybako smuikas ar Andrew Lloyd Webber’io pianinas) negali būti prijungiami prie mikrofonų.
„Eurovizijos“ gerbėjai pradėjo kampaniją, skirtą paraginti EBU, kad ši gražintų gyvą muziką, suteikdama „Eurovizijai“ tikrąją muzikinio dainų konkurso prasmę. Tuo tarpu Norvegijos Radijo Orkestras viešai pareiškė, kad jų patyręs kolektyvas norėtų dalyvauti kitų metų „Eurovizijoje“ ir galėtų atlikti virš 40 kūrinių, jei tik šiai idėjai pritartų EBU bei būsimojo renginio šeimininkė Norvegijos televizija NRK.
Parodyti savo pritarimą šiam sumanymui galite, prisijungdami prie oficialios „Facebook“ grupės, kurioje šiuo metų yra beveik 4000 narių.
Pastarąjį kartą konkurso dalyviai su orkestru pasirodė 1998 metais ir tai, ko gero, bus paskutinis sykis, nes EBU tvirtai laikosi savo argumentų. Vienas jų yra tai, jog muzikai tampant vis labiau elektroninei, nedaug atlikėjų norėtų pasirodyti su orkestru. Kitas svarbus dalykas — laiko stoka. EBU baiminasi, kad dėl orkestro reikėtų neišvengiamai pailginti repeticijų trukmę.
šaltinis: eurodiena.lt